عدم تقارن اطلاعاتی و رفتار تجاری سرمایه گذار در برابر اطلاعیه تغییر نرخ اوراق قرضه

عدم تقارن اطلاعاتی و رفتار تجاری سرمایه گذار در برابر اطلاعیه تغییر نرخ اوراق قرضه

عدم تقارن اطلاعاتی و رفتار تجاری سرمایه گذار در برابر اطلاعیه تغییر نرخ اوراق قرضه 150 150 هلدینگ بازرگانی حمل و نقل و ترخیص کالا

بخشی از ترجمه فارسی مقاله:

۱٫ مقدمه
در زمینه اقتصاد مالی موضوع عدم تقارن اطلاعاتی در میان سرمایه گذاران برای مدت طولانی مورد بررسی و مستند قرار گرفته و شواهد نشان می دهد که نوع خاصی از سرمایه گذاران عملکرد سرمایه گذاری بهتری در اجرای طرح های سرمایه گذاری و پیش بینی های بیشتر از سهام سایرین به دست می آورند. جالب توجه است، به هر حال، مطالعات تجربی نتایج متفاوتی را ارائه داده اند. گروهی از مطالعات نشان می دهد که سرمایه گذاران داخلی از همتایان خارجی خود با توجه به دسترسی سریع تر آنها به اطلاعات درباره شرکت های محلی، یعنی، اشنایی و نزدیکی آنها شرکت های محلی پیشی دارند (باع، استولز، تان ۲۰۰۸، گان، منکولد و یانگ ۲۰۰۷، چو، کو، و استولز ۲۰۰۵، دیوراک ۲۰۰۵، هائو ۲۰۰۱، لی، ریو، و کوتان ۲۰۱۶). گروه دیگری از مطالعات متوجه شدند که سرمایه گذاران خارجی مزایای اطلاعاتی بیشتر نسبت به معامله گران داخلی به دلیل مهارت های تجاری با تجربه و استراتژی های تجاری پیشرفته برخوردارند. (باع، یامادا، و ایتو ۲۰۰۶، چانگ، کیم، و ریو ۲۰۱۷، فروت و رامادورای ۲۰۰۸، گرین بلات، و کلوهارجو، ۲۰۰۰، هوآنگ و شیو ۲۰۰۹، کامساکا، نافسینگر، و کاواکیتا ۲۰۰۳، ریچاردز ۲۰۰۵، یانگ، ریو و ریو ۲۰۱۷). در بازارهای سهام جهانی، اکثریت مطالعات، اطلاع رسانی سرمایه گذاران شرکتی بیش از سرمایه گذاران فردی، را نشان می دهند و این یافته ها با این درک سازگار است که مؤسسات نسبتا دارای افراد با تجربه و مهارت بیشتری هستند، که تمایل به تصمیم گیری های سرمایه گذاری غیر منطقی دارند (باربر، لی، لیو و عدان، ۲۰۰۹؛ برندت، براو، گراهام و کومار، ۲۰۰۹، چوآنگ و ساسمل ۲۰۱۱؛ درن، هابرمن، سنگمولر، ، ۲۰۰۸؛ ان جی و وو، ۲۰۰۷؛ نوفینگرو سیاس ،۱۹۹۹ )
این مطالعه واکنش بازار سهام به اطلاعیه تغییر نرخ (اعتبار) اوراق قرضه شرکت را بررسی می کند، شامل تغییر در قیمت سهام و رفتار سرمایه گذار از لحاظ حجم معاملات و الگوهای تجاری در بازار کره می باشد که برای نمایش عدم تقارن اطلاعاتی قابل توجه در گروه های مختلف سرمایه گذار نشان داده شده است. این مطالعه به ویژه در مورد سوال آیا عدم تقارن اطلاعاتی در میان گروه های مختلف سرمایه گذاران سرتاسر اطلاعیه های تغییر نرخ اوراق قرضه وجود دارد یا خیر، تحقیق می شود و اگر چنین است، آیا این مزیت اطلاع رسانی برای رسیدن به سهام غیر عادی استفاده می شود یا خیر. انگیزه این مطالعه سه مورد است. اول، تعدادی از مطالعات تأثیر تغییرات ارز در رفتار بازار سهام را بررسی می کنند (یعنی، بازده سهام و حجم معاملات)، اما تفاوت در رفتار سرمایه گذار به علت عدم تقارن اطلاعاتی بسیار کمتر مورد بررسی قرار گرفته است. این بازار مالی کره چارچوب مشخصی در افراد سرمایه گذاری داخلی افراد دارد که به طور کلی تاجران ناآگاه مورد نظر که تجارت های سنگین و سرنوشت ساز را انجام می دهند، شرکت کنندگان بازار عمده ای هستند، در حالی که بازارهای مالی توسعه یافته، مانند بورس اوراق بهادار نیویورک، عمدتا منجربه رهبری توسط سرمایه گذاران شرکتی می شوند. شکل ۱ فعالیت های تجاری افراد در شرکت های داخلی و خارجی در بازار سهام شاخص قیمت سهام مرکب کره (KOSPI) را نشان می دهد.
با توجه به بورس کره (KRX)، در طول دوره نمونه کلی (۲۰۰۰-۲۰۱۵)، معاملات توسط افراد داخلی ۸۸٫۱۷٪ از کل معاملات انجام می شود، در حالی که آن ها توسط شرکت های داخلی و خارجی ها به ترتیب ۵٫۵۸٪ و ۶٫۰۰٪ از کل معاملات را تشکیل می دهند . این برتری بر سرمایه گذاران فردی در بازار کره یک حالت ایده آل برای تشخیص عدم تقارن اطلاعاتی در میان گروه های سرمایه گذاری را فراهم می کنند . (شکل ۱).

دوم، اگر چه KRX دارای چهارمین بازار بزرگ اوراق بهادار در جهان از نظر حجم تجاری است ، توجه کمی به رفتار بازار سهام در حال ظهور، از جمله KRX ، سرتاسر اطلاعیه های تغییر سهام دارد. علاوه بر این، آژانس های نرخ اعتباری کره ای نیز به طور مداوم تلاش می کنند که کیفیت نرخ خود را از طریق استراتژی اتحادیه ها با آژانس های بین المللی اصلی مانند Moody’s و Fitch افزایش دهند. با توجه به حجم بازار سهام و اوراق قرضه کره و کیفیت نرخ استاندارد طبقه -جهانی آژانس های نرخ گذار، آن ارزش بررسی اثر اطلاع رسانی تغییرات نرخ اوراق قرضه در بازار کره، که نشانگر یک بازار پیشرو و در حال ظهور است.
انگیزه دیگر این است که اکثر برتری های تست اطلاعاتی رویداد مطالعات بر روی اطلاعیه های درآمد به عنوان اطلاعیه های برنامه ریزی شده تمرکز می کنند (علی، کلاسا و لی، ۲۰۰۸؛ باربر و ادین، ۲۰۰۸؛ باتالیو و مندن هول، ۲۰۰۵؛ برنارد و توماس، ۱۹۹۰؛ باتاتچاریا، ۲۰۰۱؛ کمپبل راماداهي و شوارتز، ۲۰۰۹؛ کانیل، لیو، سار، و تیتمان، ۲۰۱۲؛ کانیل، سار و تیتمان، ۲۰۰۸؛ اوتاما و کریدی ۱۹۹۷؛ Walther، ۱۹۹۷)، در حالی که اطلاعیه های غیر رسمی توجه نسبتا کمی دریافت کرده اند. همانطورکه اطلاعیه های برنامه ریزی نشده ، زمان بندی یا هدف ثابتی ندارند، آن را قادر می سازد تا تجزیه و تحلیل واضحی از عدم تقارن اطلاعاتی در میان سرمایه گذاران از طریق تفاوت ها در حجم و الگوهای تجاری بین تاجران آگاه و ناآگاه قبل و بعد از اطلاعیه ها برنامه ریزی نشده داشته باشند. بنابراین، ما بر روی اطلاعیه های تغییر نرخ اوراق قرضه به عنوان اطلاعیه های برنامه ریزی نشده تمرکز می کنیم.
ریسک اعتباری به این احتمال اشاره دارد که صادر کننده نتواند تعهدات مالی خود را در ابزارهای مالی خود برآورده کند (به عنوان مثال، اوراق بهادار تجاری و اوراق قرضه شرکتی). سطح ریسک اعتباری معمولا توسط “نرخ اعتباری”، نشان داده شده است که توسط شرکت های خارجی به نام سازمان های نرخ اعتبار اختصاص داده و منتشر شده است. نرخ اعتباری نه تنها به عنوان شاخصی از ظرفیت صادر کننده برای ایجاد سود و پرداخت اصلی به اوراق قرضه خود مطابق با شرایط توافق شده بهره می برد، اما آنها نیز اطلاعات مربوط به جریان نقدی آینده صادر کننده انتقال می دهند، به عنوان توانایی بازپرداخت اصل در زمان بلوغ نشان دهنده ظرفیت صادر کننده برای تولید جریان نقدی خاص در یک تاریخ ویژه در آینده است. بنابراین، نرخ اعتبار یک منبع اطلاعاتی مهمی در مورد شرکت هایی ارائه می دهد که ذینفعان، از جمله سرمایه گذاران، می توانند آن را برای کاهش سطح عدم تقارن اطلاعاتی ارائه دهند که ممکن است به طور بالقوه در معرض آن باشد. از این رو، این ارزش مطالعه در مورد این که آیا و به چه میزان اعتبار می تواند توسط سرمایه گذاران به عنوان قابل اعتماد استفاده شود را دارا است و ابزارهای آموزنده برای تصمیمات سرمایه گذاری است.
با استفاده از داده های معامله سهام با کیفیت بالا از شرکت های کره ای ذکر شده که تغییرات نرخ اوراق قرضه را تجربه کرده اند، ما در مورد نحوه تغییرات نرخ اطلاعاتی با تجزیه و تحلیل پاسخ قیمت سهام و نیز در مورد رفتار معاملاتی سرمایه گذار در پاسخ به تغییرات نرخ تحقیق و بررسی می کنیم (یعنی، تغییر حجم معاملات و عدم تعادل سفارشات)، به ویژه تمرکز بر واکنش گروه های سرمایه گذار مختلف که به عنوان فرد داخلی، سرمایه گذار خارجی و سرمایه گذار خارجی تعلق دارند.
مشارکت ما به شرح زیر است: اول، ما نه تنها واکنش قیمت سهام را برای اطلاعات محرک به وسیله تغییر نرخ اوراق بهادار بلکه الگوهای معاملاتی متفاوت سرمایه گذاران را توسط بررسی حجم معاملات غیر طبیعی و عدم تعادل سفارش خالص گروه های سرمایه گذاری متفاوت مستند می کنیم.
دوم، دسترسی به اطلاعات تجاری با کیفیت بالا طبقه بندی شده توسط نوع سرمایه گذار ما را قادر می سازد تا الگوهای مختلف معاملاتی هر گروه سرمایه گذار و به دست آوردن بینش بیشتر نسبت به عدم تقارن اطلاعاتی را تحلیل کنیم. بنابراین، ما دقیق تر بررسی می کنیم که آیا یک گروه خاص از سرمایه گذاران متوجه افزایش سرمایه از طریق اطلاعات برتر شده اند و تحليل هاي پيچيده تر، تمايز رفتار تجارتي هر گروه سرمایه گذار را انجام مي دهند یا خیر (یعنی، افراد داخلی، موسسات داخلی یا سرمایه گذاران خارجی)
توسط بررسی عدم تعادل سفارش خالص هر گروه برای سهام فردی، که درعمق آن با مطالعات موجود به علت محدودیت در مجموعه داده های خود پوشش داده نشده است.
ما نتایج زیر را با تجزیه و تحلیل تجربی در مجموعه داده های با کیفیت بالا پیدا می کنیم. اول، اگرچه بازده سهام غیر طبیعی سرتاسر هر دو کاهش و افزایش اطلاعیه ها (امتیاز اوراق قرضه) مشاهده می شوند، واکنش های قیمت سهام برای کاهش اطلاعیه ها از نظر آماری مهم تر از مواردی برای ارتقاء اطلاعیه هستند. این نشان می دهد که بازار سهام حساس به کاهش نرخ از ارتقاء واکنش نشان می دهد.
دوم، حجم معاملات عموما به شدت به کاهش نرخ نسبت به ارتقاء واکنش نشان می دهد. از طریق تجزیه و تحلیل در مجموعه داده های جمع آوری، ما متوجه شدیم که کاهش به طور قابل توجهی مرتبط با رفتار حجم معاملات غیر طبیعی است، در حالی که شواهد کمی از اثر حجمی همراه با ارتقاء وجود دارد. تجزیه و تحلیل نوع سرمایه گذار نشان می دهد که اطلاعیه های ارتقاء افزایش قابل توجهی در حجم های غیرعادی برای نهادهای داخلی و سرمایه گذاران خارجی استنباط می کند.
درحالیکه افزایش قابل توجهی برای افراد داخلی مشاهده می شود نه تنها زمانی که اطلاعیه های نزول رخ می دهد بلکه موارد مذکور نشان می دهند که پاسخ های تجاری نسبت به انواع رویدادهای مشابه (ارتقا یا کاهش) در میان گروه های سرمایه گذار متفاوت است، که نشان دهنده عدم تقارن اطلاعاتی در میان سرمایه گذاران است.
سوم، بیش از سفارشات فروش برای افراد داخلی سرتاسر ارتقاء مشاهده می شود، در حالی که
عدم تعادل سفارش مخالف برای سرمایه گذاران خارجی یافت می شود، به این معنی است که سرمایه گذاران خارجی سهام را با اطلاعیه های ارتقاء خریداری می کنند و سود سرمایه در طول افق بلند مدت را پیش بینی می کنند. موارد مذکور از اطلاعات برتر نسبی سرمایه گذاران خارجی در مقایسه با سرمایه گذاران شخصی داخلی پشتیبانی می کند.
از سوی دیگر، موسسات داخلی با سفارش دادن فروش بیشتر به کاهش واکنش نشان می دهند، در حالی که افراد، سفارشات خرید بیشتری داده اند این نتیجه نشان می دهد که سرمایه گذاران فردی احتمالا در معرض تهدید زیان های سرمایه ای هستند و بنابراین، توسط اطلاعیه های پایین محروم هستند. بنابراین، سرمایه گذاران شرکتی داخلی و خارجی مزیت اطلاعاتی نسبت به سرمایه گذاران فردی در بازار کره دارند.
بقیه مقاله به شرح زیر است: بخش ۲، بررسی پیشینه تحقیق را ارائه می دهد. بخش ۳ فرایند ارزیابی اوراق قرضه در بازار کره را توضیح می دهد، و بخش ۴ داده های نمونه و روش شناسی را توصیف می کند. بخش ۵ نتایج و بحث های تجربی اصلی را ارائه می دهد و بخش ۶ نتیجه گیری می کند.

                  درباره هلدینگ گلدن رود گروه هلدینگ گلدن رود بعنوان یک سازمان جهانی و با هدف ایجاد ارزش برای مشتریان خود با استفاده از مدیریت مبتنی بر احترام به انسانها در سال 1390 در ایران تاسیس شد. این هلدینگ هم اکنون در زمینه های متنوعی همچون خرید خارجی- ترانسفر مالی- حمل و نقل بین الملل- ترخیص گمرکی کالا- صادرات و واردات- تجهیزات پزشکی و تحقیق و توسعه بازار ، با تعداد زیادی از همکاران هلدینگ در بیش از 15 کشور جهان فعال می باشد. با استفاده از تکنولوژیهای پیشرفته و همچنین نو آوریهای گسترده در خدمات متنوع، هلدینگ گلدن رود از برترین شرکتهای فعال در زمینه خدمات بازرگانی و حمل و ترخیص می باشد. امروزه کلـیـه کارخانه ها، تولیـدی ها، واردکنندگان و صادرکنندگان با توجـه به حـجـم گسترده و بالایی که در رابطه با بخش بازرگانی خارجی دارند ترجیح میدهند که امور خرید و حمل و گمرکی خود را به سازمانهای مستقل واگذار نمایند که گروه هولدینگ گلدن رود با داشتن کادری مجرب و قوی در انجام تشریفات گمرکی از گمرکات شهید رجایی, بوشهر و شهید باهنر بندر عباس و شهریار تهران و فرودگاه امام خمینی(ره) و سایر گمرکات در امور ترخیص ماشین آلات صنعتی، مواد اولیه ، قطعات ماشین آلات کارخانجات، قطعات و لوازم نیروگاهها، اقلام و تجهیزات شبکه و کامپیوتر و مخابراتی، قطعات انواع خودروهای سواری و کامیون، پی وی سی ، لوازم و تجهیزات پزشکی و آزمایشگاهی، خط تولید كارخانه ، ماشین آلات چاپ ، ابزارآلات ، جي پي اس ،تخم ماهي پرورشی ،لوازم منزل و آشپزخانه ، كاغذ، دستگاه های ابزار دقیق و سایر نیازهای کشور فعال بوده و نیازهای مشتریان خود را با صداقت و حفظ حقوق مشتریان در سریعترین زمان با ارزانترین قیمت کارگزاری نموده و با این هدف جدید ترین قوانین و روشها و متد روز دنیا را فراگرفته ایم . نشانی دفتر مرکزی : تهران- فلکه دوم صادقیه- نرسیده به مرزداران- برج نگین رضا- طبقه 18 جنوبی واحد 1804 تلفن: 44051434-44051460
مشاوره فوری حمل و ترخیص