کنترل تورم کشور با سرمایه گذاری در بازار بورس

کنترل تورم کشور با سرمایه گذاری در بازار بورس

کنترل تورم کشور با سرمایه گذاری در بازار بورس 150 150 هلدینگ بازرگانی حمل و نقل و ترخیص کالا
کنترل تورم کشور با سرمایه گذاری در بازار بورس

هادی سلیمی زاده کارشناس اقتصادی دیشب در برنامه «پایش» که با موضوع «تسهیل تامین مالی تولید در بورس» روی آنتن رفت، با اشاره به بازدهی بالای بورس در چند ماه اخیر، گفت: در دنیا چند روش تامین سرمایه وجود دارد که شاخص ترین آنها بازار بورس است.

وی تامین مالی کارخانه ها از طریق بانک ها امری نادرست و پر ضرر دانست و افزود: مردم را باید در امر تولید شریک کرد، چرا که روش کارآمدی است، چرا که سرمایه گذاری در تولید از طریق بازار بورس، به رونق تولید کمک می کند و همچنین بازار بورس در ۵ سال اخیر، پر بازده ترین بازار مالی کشور بوده است.

سلیمی زاده گفت: اولین کارکرد بورس، کنترل تورم در کشور است، سرمایه های مردم می تواند با در اختیار گرفتن سهام شرکت های مختلف، به اشتغالزایی و رونق تولید کمک کند و همین عامل از سوداگری و بهم ریختگی اقتصاد جلوگیری می نماید.

این کارشناس اقتصادی با بیان اینکه بورس می تواند قیمت ارز را نیز ثابت نگه دارد، افزود: در شرایط تحریم، بورس می تواند سرمایه در گردش تولید را فراهم کند که نتیجه آن توسعه واحدهای تولیدی و اشتغال بیشتر است.

وی ادامه داد: حضور شرکت ها در بورس، امری قابل توجه است، سهام شرکت هایی که برای اولین بار در بورس عرضه می شود، برای مردم سود خوبی دارد و مردم می توانند با خرید آنها ضمن کمک به تولید سود زیادی را نیز کسب نمایند.

سلیمی زاده با تاکید بر اینکه  مشارکت مردم در خرید سهام های عرضه اولیه از ابتدای سال رشد ۳ برابری داشته است، گفت: حضور فزاینده مردم در بورس، نمایانگر سود دهی بالای این بازار نسبت سایرین است، به نحوی که بورس در سال ۹۸، بیش از ۱۵۰ درصد سود دهی داشته است.

این کارشناس اقتصادی گفت: البته همیشه بورس، صعودی نیست و در برخی اوقات نیز نزولی می شود که این افت و خیز طبیعت بازارهای مالی است، خیلی مهم است مردم در سرمایه گذاری در سهام ها دقت بیشتری داشته باشند.

سلیمی زاده ادامه داد: بازار بورس، مکانی امن برای پس انداز و سرمایه گذاری بلند مدت است، حتی مردم می توانند از صندوق های سرمایه گذاری نیز استفاده کنند که سوددهی آنها نیز مطمئن می باشد.

وی افزود: در دنیا صندوق های سرمایه گذاری، وجود دارد که وظیفه دارد سرمایه های مردم را در سهام های مختلف سرمایه گذاری نمایند، بنابراین به مردم پیشنهاد می شود تا زمانی که دانش بورسی ندارند به جای حضور مستقیم در بورس، در این صندوق ها سرمایه گذاری نمایند.

این کارشناس اقتصادی گفت: در کشورهای پیشرفته، ۸۰ درصد نقدینگی کشور در بازارهای بورس گردش دارد، اما در ایران سهم بازار بورس، فقط ۱۰ درصد نقدینگی کشور است.

وی در پایان افزود: پول های موجود در بانک خود عامل تورم است، اما سرمایه گذاری در بورس مولد و باعث اشتغال می‌شود، بنابراین سرمایه گذاری در این بازار دو سر برد است و می تواند تا چهل درصد مشکل اقتصاد را حل کند.

                  درباره هلدینگ گلدن رود گروه هلدینگ گلدن رود بعنوان یک سازمان جهانی و با هدف ایجاد ارزش برای مشتریان خود با استفاده از مدیریت مبتنی بر احترام به انسانها در سال 1390 در ایران تاسیس شد. این هلدینگ هم اکنون در زمینه های متنوعی همچون خرید خارجی- ترانسفر مالی- حمل و نقل بین الملل- ترخیص گمرکی کالا- صادرات و واردات- تجهیزات پزشکی و تحقیق و توسعه بازار ، با تعداد زیادی از همکاران هلدینگ در بیش از 15 کشور جهان فعال می باشد. با استفاده از تکنولوژیهای پیشرفته و همچنین نو آوریهای گسترده در خدمات متنوع، هلدینگ گلدن رود از برترین شرکتهای فعال در زمینه خدمات بازرگانی و حمل و ترخیص می باشد. امروزه کلـیـه کارخانه ها، تولیـدی ها، واردکنندگان و صادرکنندگان با توجـه به حـجـم گسترده و بالایی که در رابطه با بخش بازرگانی خارجی دارند ترجیح میدهند که امور خرید و حمل و گمرکی خود را به سازمانهای مستقل واگذار نمایند که گروه هولدینگ گلدن رود با داشتن کادری مجرب و قوی در انجام تشریفات گمرکی از گمرکات شهید رجایی, بوشهر و شهید باهنر بندر عباس و شهریار تهران و فرودگاه امام خمینی(ره) و سایر گمرکات در امور ترخیص ماشین آلات صنعتی، مواد اولیه ، قطعات ماشین آلات کارخانجات، قطعات و لوازم نیروگاهها، اقلام و تجهیزات شبکه و کامپیوتر و مخابراتی، قطعات انواع خودروهای سواری و کامیون، پی وی سی ، لوازم و تجهیزات پزشکی و آزمایشگاهی، خط تولید كارخانه ، ماشین آلات چاپ ، ابزارآلات ، جي پي اس ،تخم ماهي پرورشی ،لوازم منزل و آشپزخانه ، كاغذ، دستگاه های ابزار دقیق و سایر نیازهای کشور فعال بوده و نیازهای مشتریان خود را با صداقت و حفظ حقوق مشتریان در سریعترین زمان با ارزانترین قیمت کارگزاری نموده و با این هدف جدید ترین قوانین و روشها و متد روز دنیا را فراگرفته ایم . نشانی دفتر مرکزی : تهران- فلکه دوم صادقیه- نرسیده به مرزداران- برج نگین رضا- طبقه 18 جنوبی واحد 1804 تلفن: 44051434-44051460
مشاوره فوری حمل و ترخیص