انتقاد از عدم ترخیص برنج‌های رسوب شده در گمرکات

انتقاد از عدم ترخیص برنج‌های رسوب شده در گمرکات

انتقاد از عدم ترخیص برنج‌های رسوب شده در گمرکات 150 150 هلدینگ بازرگانی حمل و نقل و ترخیص کالا

با اشاره به عدم ترخیص ۸۰ هزارتن برنج رسوبی در گمرکات اظهار داشت: متأسفانه به دلیل عدم تخصیص ارز هنوز این برنج‌ها ترخیص نشده است.

این فعال بخش خصوصی با اشاره به اینکه زمانی که این برنج‌ها وارد گمرکات شده قیمت آن بالا بوده و الان برنج ارزان شده است، گفت: علاوه بر این هزینه دموراژ و انبارداری نیز به واردکنندگان تحمیل شده و آنها دچار خسارت شده‌اند.

کشاورز با اشاره به اینکه این برنج‌ها حدود ۵ ماه است که در گمرکات مانده و مشکل ترخیص پیدا کرده است، افزود: امسال ممنوعیت واردات برنج اعمال نشده بود و ما هم به دلیل این تصمیم ستاد تنظیم بازار اقدام به خرید و واردات برنج کرده بودیم؛ اگر ممنوعیت را برقرار می‌کردند ما خرید نمی‌کردیم تا به دموراژ و انبارداری بخورد.

وی اضافه کرد: با این حال آقای نوبخت، رئیس سازمان برنامه و بودجه بعد از سفری که به شمال کشور داشتند اعلام کردند که واردات ممنوع است و این موضوع ابلاغ هم شد.

کشاورز گفت: این مساله به مدت ۵ ماه است که هم برای واردکنندگان هم برای تولیدکنندگان و هم برای دولت ایجاد زحمت و مشکل کرده است

وی ضمن انتقاد از اقدامات کُند بانک مرکزی و وزارت صمت در این زمینه، افزود: متأسفانه مسئولان مربوطه در امر واردات کالاهای اساسی کُند هستند؛ بویژه در حال حاضر که حدود سه ماه تا آخر سال مانده و تقریباً زمانی نداریم چرا که تا پایان سال باید ۵۰۰ هزارتن برنج وارد کشور شود و اگر الان اقدام به واردات این حجم از کالا نشود شب عید دچار کمبود می‌شویم.

کشاورز با اشاره به اینکه این ۵۰۰ هزارتن برنج ثبت سفارش شده است، ادامه داد: باید ارز لازم برای واردات آن تخصیص یابد.

                  درباره هلدینگ گلدن رود گروه هلدینگ گلدن رود بعنوان یک سازمان جهانی و با هدف ایجاد ارزش برای مشتریان خود با استفاده از مدیریت مبتنی بر احترام به انسانها در سال 1390 در ایران تاسیس شد. این هلدینگ هم اکنون در زمینه های متنوعی همچون خرید خارجی- ترانسفر مالی- حمل و نقل بین الملل- ترخیص گمرکی کالا- صادرات و واردات- تجهیزات پزشکی و تحقیق و توسعه بازار ، با تعداد زیادی از همکاران هلدینگ در بیش از 15 کشور جهان فعال می باشد. با استفاده از تکنولوژیهای پیشرفته و همچنین نو آوریهای گسترده در خدمات متنوع، هلدینگ گلدن رود از برترین شرکتهای فعال در زمینه خدمات بازرگانی و حمل و ترخیص می باشد. امروزه کلـیـه کارخانه ها، تولیـدی ها، واردکنندگان و صادرکنندگان با توجـه به حـجـم گسترده و بالایی که در رابطه با بخش بازرگانی خارجی دارند ترجیح میدهند که امور خرید و حمل و گمرکی خود را به سازمانهای مستقل واگذار نمایند که گروه هولدینگ گلدن رود با داشتن کادری مجرب و قوی در انجام تشریفات گمرکی از گمرکات شهید رجایی, بوشهر و شهید باهنر بندر عباس و شهریار تهران و فرودگاه امام خمینی(ره) و سایر گمرکات در امور ترخیص ماشین آلات صنعتی، مواد اولیه ، قطعات ماشین آلات کارخانجات، قطعات و لوازم نیروگاهها، اقلام و تجهیزات شبکه و کامپیوتر و مخابراتی، قطعات انواع خودروهای سواری و کامیون، پی وی سی ، لوازم و تجهیزات پزشکی و آزمایشگاهی، خط تولید كارخانه ، ماشین آلات چاپ ، ابزارآلات ، جي پي اس ،تخم ماهي پرورشی ،لوازم منزل و آشپزخانه ، كاغذ، دستگاه های ابزار دقیق و سایر نیازهای کشور فعال بوده و نیازهای مشتریان خود را با صداقت و حفظ حقوق مشتریان در سریعترین زمان با ارزانترین قیمت کارگزاری نموده و با این هدف جدید ترین قوانین و روشها و متد روز دنیا را فراگرفته ایم . نشانی دفتر مرکزی : تهران- فلکه دوم صادقیه- نرسیده به مرزداران- برج نگین رضا- طبقه 18 جنوبی واحد 1804 تلفن: 44051434-44051460
مشاوره فوری حمل و ترخیص