مقالات ترخیص کالای گمرکی- آموزش ترخیص کالا از گمرک

مقالات ترخیص کالای گمرکی- آموزش ترخیص کالا از گمرک

مقالات ترخیص کالای گمرکی- آموزش ترخیص کالا از گمرک 600 400 هلدینگ بازرگانی حمل و نقل و ترخیص کالا

با کدام کشور واردات را شروع کنیم

امروزه بسیاری از کشورها با ایران مبادلات بازرگانی وسیعی دارند و با یک سرچ ساده میتونید یک سری شرکت های تامیین کننده رو به راحتی پیدا کنید و کار بیزنسی واردات رو شروع کنید. قانون واردات و صادرات در هه ی کشورها یکسان نیست و هزینه های مربوطه در این بیزنس نسبت به کشور مورد نظر متفاوت هست.
در این مقاله برخی از کشورهایی که با ایران مبادلات بسیار زیادی دارند رو به شما معرفی میکنیم و در ادامه پیشنهاداتی برای شروع کار با کشورها خواهیم داد.

پرچم کشور چین

۱) چین :

چین کشوری بسیار عالی برای واردات و همچنین صادرات کالا هست.

به دلیل ارزان بودن دستمزد کارگران در این کشور بسیاری از کالاها با قیمت کمتری نسبت به سایر کشورها تولید میشود. و اصولا کالاها را بر اساس کیفیت مد نظر تاجر تولید میکنند.

در تجارت با کشور چین تا حد امکان باید هدفدار پیش رفت. به دلیل وجود کارخانه جات و کارگاه ها و بازارهای بسیار زیاد و پر زرق و برقی که دارد اگر ندانید به دنبال چه کالایی هستید روزها و حتی ماه ها بین آن همه تنوع کالایی سرگردان میمانید. برای مثال فقط اگر بخواهید همه عمده فروش های مرتبط با لباس و پوشاک چین را بگردید چیزی حدود ۳ ماه زمان نیاز دارید ولی اگر هدفدار باشید و مثلا به دنبال دکمه از بخش پوشاک باشید راحت در کمتر از یک هفته میتوانید بررسی های خود را انجام دهید.

واردات از چین پیشنهاد اول ما هست به شرط اینکه حداقل به اندازه ی ۱ کانتینر خرید انجام بدهید چون در تعداد های محدود و پایین به دلیل هزینه ها و زمان ارسال صرفه اقتصادی ندارد.

در کشور چین سود شما نسبت به نوع خریدتان تعیین میشود که در سایر کشورها این سود نسبتا کمتر هست به دلیل اینکه کیفیت و قیمت را تاجر تا حدودی تعیین میکند.
نکته: مواظب کلاهبرداهای چینی باشید که در مقالات دیگر کاملا تامیین کننده واقعی و دروغین را توضیح خواهیم داد.
نکته: حتما کالای مورد نظرتان رو بیمه کنید اجبارا این بیمه از نوع closeA داد.

پرچم کشور ترکیه

۲) ترکیه

دومین کشور ترکیه هست، نزدیک بودن به ایران و دسترسی راحت بدون نیاز به ویزا و هم سطح بودن نسبی فرهنگ مردم ترکیه با ایران باعث ایجاد بستری راحت و مناسب برای تجارت شده.

شروع واردات با کشور ترکیه پیشنهاد بسیار عالی هست برای کسانی که میخواهند در سطح کم شروع به کار کنند و سرمایه ی کمتری دارند. ترکیه نسبت به چین قانون مدارتر هست و تا حدی بیزنس راحت تر ولی به دلیل تولید با کیفیت و قیمت بالاتر نسبت به چین در مرحله دوم قرار میگیرد.

کشوری که اکثر برندهای مشهور دنیا رو از کالاهای عمومی و تخصصی دارد و حمل و نقل به صورت زمینی هست و در صورت اماده بودن سفارشات شما ۳ تا ۵ روز طول میکشه بار به گمرک ایران برسد. که این زمان در چین بین ۳۰ تا ۴۰ روز طول میکشه (البته دریایی و هوایی اینطور نیست).

در ترکیه بازاری دارد به اسم بازار چینی ها که هر کالایی را از چین بخواهید در این بازار با حذاکثر ۱۰ الی ۱۵ درصد بالاتر نسبت به چین میتوانید پیدا کنید و زمان رو هم برای واردات از دست نمیدهید.
دیگر مزیت واردات از ترکیه نسبت به چین این هست که در تقریبا ۱۷ قلم کالای مهم در صنعت و کشاورزی نساجی و … در دنیا بین ۳ کشور اول صادر کنندگان دنیا هستند که عمده صادراتشون به کشور آلمان هست.

پرچم کشور امارات

۳) امارات

کشور امارات شاه راه تجاری ایران با جهان هست.

واردات از امارات دو حالت دارد:

  1. کالایی را از بازارها و کمپانی های اماراتی خریداری کنیم.
  2. کالایی که از کشور های دیگر خریداری میکنیم و ارسال به ایران ندارن مجبوریم از طریق کشور ثالث این بار را وارد کنیم که اکثر مواقع امارات به عنوان این کشور ثالث انتخاب میشود. (البته در مورد ترکیه هم صدق میکند)

دلیل دیگر واردات از کشور امارات، نداشتن مالیات بر روی کالاها که از سال ۲۰۱۸ نیمه دوم تمامی کالاهای وارداتی شامل مالیات میشود.

حمل بار از چین به ایران مانند کشور چین به صورت دریایی صورت میگیرد.

از معایب واردات از کشور امارات این هست که این کشور تولید کننده نیست و بسیاری از کالاها رو به عنوان واسطه باید خرید کرد البته با درصد اضافه بسیار پاییین که تقریبا هم سطح تولید کنندگان هست.
امارات کشوری بی نظیر برای صادرات و پکینگ محصولات صادراتی هست.

سوال در مورد واردات

سوالات متداول در ابتدا:

  1. از کجا بدانم کدام کالا بیشتر به فروش خواهد رفت؟
    سوال بسیاری در شروع این کسب و کار هست. این سوال رو باید خودتان نسبت به حرفه و کالایی که قرار هست انتخاب کنید جواب بدهید.
  2. چگونگی پیدا کردن تامیین کننده و یا فروشنده؟
    از طریق سفر کردن به کشور مورد نظر
    اینترنت و سایت های معروف ,کتاب زرد تجاری هر کشور ,نمایشگاه های بین المللی
  3. چگونگی تشخیص کارخانه یا فروشنده اصلی و دروغین؟
    از طریق دفاتر ایرانی داخل کشورهای مختلف
    داشتن سایت و ثبت رسمی کشور و ارتباط حضوری طرفین
انتخاب کالا

کدام کشور برای شروع واردات از نظر ما :

برای شروع با سرمایه ی کم بهترین گزینه واردات از ترکیه هست کالاهایی با کیفیت تر نسبت به چین، حمل راحت و سریع، عدم مشکل در گروپاژ، کرایه حمل و بیمه پایین، در دسترس بودن

نکته بسیار مهم :
اگر در تجارت با سرمایه ی کم به موفقیت کوچکی برسید این توانایی در شما برای کسب موفقیت های بزرگتر را راحت میکند.

پایان

فورواردر و کریر کارگزاران حمل و نقل کالا و تفاوت آنها

در بازرگاني بين المللي براي حمل و نقل كالاها نياز به شركتهای واسطه حمل داريم، كه اين شركتهاي واسطه فورواردر و كرير نام دارند. هر كدام از اين شركتهاي واسطه وظايفي دارند كه در اين مقاله به شرح آن ميپردازيم.

کریر CARRIER :

حمل کننده يا متصدی حمل که در قوانين گوناگون کشور از آن نام برده شده است. شخصی است حقيقی يا حقوقی که (( حمل و نقل فيزيکی کالا )) را به عهده می گيرد. شرکت هاي هواپيمايی، کشتيرانی، حمل و نقل جاده ای و راه آهن از جمله اين دسته موسسات می باشند.

اين شرکت ها که عموماً وسايل حمل و نقل را در اختيار دارند به جز در حمل ساده مستقيماً طرف قرارداد فرستنده کالا قرار نمی گيرند و اختيارات مسئوليت های آنان براساس کنوانسيون ها، عرف بين المللی و همچنين در قوانين و مقررات داخلی کشورها تا حدود زيادی مشخص و شناخته شده می باشد.

وظایف شرکت کریر:

به انعقاد قرارداد حمل و نقل و صدور بارنامه، تحویل کالا از صاحبان کالا

نظارت بر نحوه بارگیری

ارائه اسناد کالاهای مربوطه به اداره گمرک از مبدا تا مقصد

نظارت بر حمل و نقل سریع و سالم بار

تحویل کالا به گیرنده بار در محل هایی که اداره گمرک اجازه داده

تخلیه و دقت در تحویل کالا در مقصد اشاره کرد.

حقوق شرکتهای کریری :

شرکتهای کریری همانطور که دارای وظایف خاصی می باشند. طبق قانون حمل و نقل از حقوقی نیز برخوردار می شوند که به برخی از آنها می توان اشاره کرد:
در صورتی که حوادث یا عواملی خارج از محدوده برای مرسوله بیافتد که موجب عدم اجرای تعهد شود، کریرمسئولیتی نسبت به پرداخت غرامت ندارد.
کریر مسئولیتی در برابر مغایرت ناشی از بسته های آکبند و یا کانتینرهایی که به صورت پلمپ تحویل گرفته شده و به همان شکل تحویل داده می شود ندارد.

کریر و فورواردر

فورواردر FORWARDER :

فورواردری به خدماتی اطلاق می شود که طی آن شخص یا یک شرکت حقوقی در قبال دریافت اجرت، مقدرات انتقال کالا از یک کشور به کشور دیگر را فراهم می کند.
و در اصطلاح فورواردر یک شرکت واسطه برای ارسال بارهای عمده و گروپاژ هست.

خدمات فورواردی به ۴ بخش تقسیم می شود:

  • فورواردری هوائی
  • فورواردری دریائی
  • فورواردری زمینی
  • فورواردری ریلی
  1. کسب اطلاعات و دستورات لازم از مشتری برای صدور پیش برگ(پروفرما )، بارنامه و سایر اسناد حمل و نقل و انعقاد قرارداد حمل و خدمات فورواردی.
  2. انعقاد قرارداد اجرای عملیات ترابری (حمل و نقل) طبق دستورات مشتری
  3. نظارت بر امور عملیات حمل، تهیه و ارائه اطلاعات مورد نیاز به مشتری از قبیل اعلامیه حمل
  4. تحویل کالا به گمرک مقصد، امضاء صورت مجالس کسر یا اضافه تخلیه یا آسیب دیدگی و فقدان کالا
  5. اخذ صورت مجالس از حمل کننده کریری و ارائه به مشتری
  6. تسویه حساب با مشتری، شخص  حمل کننده یا پیمانکاران ذی و سایر وجوهی که وصول آن به عهده فورواردر است.
  7. اعلام ورود کالا به مشتری و صدور ترخیصیه های کلی یا تفکیکی کالا
  8. انجام تشریفات گمرکی ترخیص کالا در صورت لزوم و حسب قرارداد منعقده
  9. تحویل کالا در نقطه مقصد و عملیات حمل از گمرک تا انبار صاحب کالا در صورت توافق نسبت به حمل یکسره
  10. اخذ پروانه ورود موقت کانتینر های واردشده به کشور از گمرکات و عودت آنها در مهلت تعیین شده
  11. شرکت های فورواردر در جهت تأمین کامیون های مورد نیاز، مجاز به انعقاد قرارداد یا توافق مستقیم با خود راننده (به استثنای رانندگان تحت پوشش خود ) نیستند و صرفاً از طریق شرکت های کریر بایستی اقدام به این امر نمایند.
  12. فورواردر بایستی مسئولیت های مدنی خود را بابت خدمات فورواردی که بعهده می گیرد بیمه نماید .
  13. وظایف محوله سمت کارگزار فورواردی (R.A) در حد مفاد قرارداد همکاری شامل انجام تشریفات مرزی، تحویل و تحول گمرکی و حمل و نقل کالا در حد عرف و یا حسب قرارداد منعقده با فورواردر اصلی می باشد.
  14. بیمه باربری جزء وظایف فورواردر نیست مگر آنکه در قرارداد منعقده صراحتاً قید گردیده و پرداخت حق بیمه جدای از هزینه حمل و نقل توسط مشتری تعهد شده باشد.
  15. ارائه خدمات محوله به عنوان کارگزار از طرف فورواردر اصلی از قبیل انجام تشریفات گمرکی در مرز و یا در گمرک مقصد و یا انجام عملیات ترانزیت داخلی یا بین المللی با رعایت مقررات و ضوابط حاکم
  16. همکاری در تهیه صورت جلسه ها و گزارش های لازم در مواقع بروز خسارات احتمالی یا فقدان کالا و مساعدت در پیگیری جبران خسارت در این قبیل موارد
  17. انعقاد قرارداد خدمات فورواردی از جمله جم آوری کالا، انبارداری، بیمه باربری، بسته بندی کالا، تفکیک و توزیع کالا، اظهار کالا به مراجع رسمی، دریافت وجوه و تهیه اسناد مربوط به کالا برای مشتری

تفاوت کریر با فورواردر :

فورواردر شخص یا شرکتی است که در مقابل اجرت، ترتیبات حمل و نقل کالا را از یک کشور به کشور دیگر را فراهم میکند. ولی مسئولیت حمل کالا را بر عهده ندارد، بلکه بصورت یک واسطه حرفه ای میان فرستنده یا گیرنده کالا از یک سو و متصدی باربری از سوی دیگر عمل میکند که به آن کارگزار نیز گویند.

اما حمل کننده قانونی کالا (کریر)، شخصی که با فرستنده برای حمل کالا قرارداد منعقد کرده است ممکن است مالک کشتی یا اجاره کننده آن نیز باشد که به آن کریر گویند. کریر تمامي مسئوليت هاي حمل را ميپذيرد.

پایان

۷ نکته مهم افزایش سود در واردات

هر بازرگانی در کسب و کار خود به دنبال درآمدزایی بیشتر و ارتقا کسب و کار خودش است و در این حین تلاش هایی انجام میدهد تا سودآوری خود را بیشتر کند. و بعضا رعایت نکاتی بسیار کوچک باعث افزایش سود در واردات شده و کسب و کارشان رونق بیشتری میگیرد.

برای سودآوری بیشتر باید به نکاتی توجه داشت که در این مقاله به آن خواهیم پرداخت.

۱– انتخاب کالای وارداتی

انتخاب کالا از مهم ترین بخش های تجارت هست که تا حدودی تعیین کننده سوددهی بیزنس شما و انتخاب هوشمند آن باعث افزایش سود در واردات میشود، همانطور که از قدیم گفتن سود در خرید هست تا فروش. با تعیین نوع کالا قیمت تمام ده کالا را میتوان بدست آورد.

۲- کاهش هزینه های جانبی در واردات

هزینه های بی مورد باعث از بین رفتن حاشیه سود بالاتر میشود که بیش از ۹۰ درصد هزینه ها بی مورد و غیر لازم میباشد. جلوگیری از هزینه های اضافی باعث افزایش سود در واردات میشود.

از جمله این هزینه ها :

  1. نوع تبلیغات بی ثمر
  2. استفاده از دفاتر شکیل و متراژ بالا
  3. عدم استفاده از حسابداری
  4. سفرهای بی مورد برای سفارش کالا که معمولا به صورت اینترنتی و مکاتبه ای انجام میشود
  5. استفاده از کارمندان اضافی
افزایش سود در واردات

۳- جلوگیری از واردات محصولات بی کیفیت

سعی کنید محصولات برند و درجه ۱ وارد کنید حتی به تعداد کم.
در کسب و کارتان باید برند سازی انجام شود در ادامه روند کاریتان برند و نام شما هست که کالا را میفروشد.
سعی کنید برندهای با کیفیت وارد کنید تا زودتر در بازار شناخته تر شوید.

افزایش سود در واردات

۴- منتظر کاهش نرخ های ارزی نباشید

یکی از اشتباهات رایج بازرگانان پیش بینی نرخ حواله ارزی هست که خرید و وارداتشان را به تاخیر میاندازد.
این اشتباه باعث دیر رسیدن بار میشود و در ادامه بازار خودتان را دو دستی تقدیم رقبا خواهید کرد. هر زمان سرمایه ی آماده داشتنید بدون توجه به نوسانات ارزی بار خود رو خریداری کنید. خیلی از بازرگانان صبر می کنند تا نرخ ارزی پایین بیاید و بازرگان باهوش تر حداقل از ۲ هفته تا ۲ ماه از رقبا جلوتر هست که بعضا می توانید قیمت جدید رو روانه بازار کرد و شناخته تر شوید و قسمتی از بازار رقبا رو بدست بگیرید.

۵- درخواست گارانتی و وارانتی

در قرار دادهای تجاری مخصوصا صنعتی حتما در خواست خدمات پس از فروش را داشته باشید. از هزینه نصب و راه اندازی تا تعمییرات کل مجموعه خریداری شده. حتی درخواست آموزش دهید برای کارمندان برای استفاده از دستگاه های و خدمات خریداری شده.
متاسفانه اکثر تاجران فقط دستگاه رو بدون هیچ شرایطی خرید می کنند، سریعا اقدام به واردات کالا میکنند و حتی از هزینه های نصب و نگهداری و تعمیرات هیچ اطلاعاتی ندارن. در حالیکه بدون هیچ هزینه ای شرکت طرف قرار داد موظف است که تمامی مفاد قرار داد رو انجام بدهد و باعث بالا رفتن سود و کارایی دستگاههای شما تاجر عزیز می شود.

در نتیجه رفع ایرادات یا مشکلات احتمالی بدون هزینه کردن باعث افزایش سود در واردات میشود.

پایان

گروپاژ یا حمل مشترک بار چیست؟

اگر مقدار و حجم کالا کمتر از مقدار فضای یک کانتیز باشد، بهتر است کالای واردکننده با کالای دیگران به صورت مشترک در یک کانتینر باشد، زیرا هزینه حمل را پایین می آورد اما زمان حمل بیشتر طول می کشد. به این اقدام اصطلاحا گروپاژ میگویند.

گروپاژ به چه معناست؟

همانطور که میدانید حجم یک کانتینر ۲۰ فوتی حدود ۳۵ متر مکعب است. لذا شرکت های وارداتی که خدمات فورواردری ارایه می دهند بار را از مشتری با اعلام هزینه دریافت کرده و چون مشتریان زیادی دارای کالاهای خورده بار هستند بازرگانی ها میتوانند بار را جمع کرده و یک جا ارسال کنند که اصطلاحا به آن گروپاژ و یا خرده بار می گویند.

اما هنگامی که بار بصورت FCL ( Full container Loading ) حمل می شود، طبیعتا بایستی کل حجم یک کانتینر اشغال شود. بصورتی که کانتینر های ۲۰ فوت HQ امکان بارگیری تا ۳۵ متر مکعب و کانتینر های ۴۰ فوت HQ تا حدود ۷۰ متر مکعب قابلیت بارگیری دارند.

گروپاژ

باید بدانیم که حمل خرده بار نیز قواعد خودش را دارد. حمل همزمان بسیاری از کالاهای که نیاز به استاندارد اجباری دارند و بصورت خرده بار است با کالا هایی مثل قطعات الکترونیک و یا هر کالایی که نیاز به استاندارد و یا مجوز ندارند کار بسیار اشتباهی است. چرا که این امر باعث میشود کل بار تا زمان اخذ مجوز کالاهای نیازمند استاندارد در گمرک مانده و اجازه ترخیص به آن داده نشود و زمان زیادی را برای رسیدن بار از دست بدهید.

بارهای که با گروپاژ حمل میشوند:

  • بارهای نمایشگاهی بین دو کشور
  • اخذ نمونه کالاهای تجاری از شرکت های مختلف
  • خرید های با حجم کم مناسب است.
  • واردات کالای موقتی به عنوان مثال تعمییرات دستگاه های معدنی که بعد از طی زمانی مشخص از کشور خارج میشود.
  • دستگاه های حساس مانند ایکس ری که با احتیاط باید حمل شوند از طریق حمل هوایی
  • برای مصارف شخصی خرید از سایت های حراجی و هر سایتی در دنیا

معایب و محاسن حمل مشترک:

معایب حمل مشترک: زمان تحویل کالا بیشتر میشود
محاسن حمل مشترک: پایین آمدن هزینه حمل

نکته: بهترین نوع حمل گروپاژی معمولا گروپاژ هوایی میباشد به دلیل سرعت رسیدن بار به مقصد

پایان

مراحل واردات از شناسايی تا ترخیص كالا

مراحل واردات به صورت کلی :

مرحله اول: شناسایی فروشنده و تولیدکننده کالای موردنظرتان در خارج از کشور

مرحله دوم: دریافت مشخصات فنی و استعلام قیمت کالا پس از شناسایی تولیدکننده یا فروشنده

مرحله سوم: دریافت نمونه کالای موردنظر (توصیه می‌گردد حتماً قبل از واردات کالای تجاری موردنظر)، نمونه کالا را دریافت و بررسی نمایید

مرحله چهارم: تصمیم‌گیری در رابطه با نوع، مدل و تعداد کالای وارداتی نکات لازم در آن با رعایت شرایط و مفاد دوجانبه

مرحله پنجم: دریافت پیش‌فاکتور از فروشنده یا پرو فرما اینوویس

مرحله ششم: آگاهی از آخرین قوانین و مقررات گمرکی و بازرگانی و شناخت کافی از تعرفه گمرکی و شرایط واردات کالای مزبور

مرحله هفتم: آگاهی از هزینه‌های مرتبط با واردات کالا از ابتدا (ثبت سفارش کالای تجاری) تا پس از ترخیص کالا از گمرک جهت محاسبه قیمت تمام‌شده واقعی کالا و تصمیم‌گیری نهایی

مرحله هشتم: محاسبه قیمت تمام‌شده واقعی کالا

مرحله نهم: دریافت تخفیف‌ها و توافق نهایی بر سر قیمت کالا با فروشنده یا تولیدکننده

مرحله دهم: بررسی نحوه تأمین بودجه برای واردات کالا و تصمیم‌گیری نهایی

مرحله یازدهم: توافق بر سر نحوه پرداخت (ترم پرداخت) مبلغ کالا به فروشنده (دارای ٤ روش پرداخت بین الملی)

مرحله دوازدهم: توافق در زمان حمل کالا و شیوه حمل (ترم تحویل – ترانزیت کالا)

مرحله سیزدهم: اطلاع دقیق از مجوزها و استانداردهای لازم برای واردات کالا و توافق جهت اجرای استاندارها توسط فروشنده

مرحله چهاردهم: بررسی اسناد حمل موردنیاز با فروشنده و دریافت تائیدیه از وی جهت توانایی ارائه اسناد فوق

مرحله پانزدهم: توافق جهت بازرسی کالا بنا به‌ضرورت (طبق قوانین و مقررات جاری امور گمرکی و بازرگانی)

مرحله شانزدهم: استفاده از کارت بازرگانی

مرحله هفدهم: ثبت سفارش کالای موردنظر در وزارت بازرگانی قبل از هرگونه پرداخت (سایت ثبت سفارش)

مرحله هجدهم: دریافت ایران کد و مجوز اولیه استاندارد در صورت شمول

مرحله نوزدهم: دریافت مجوزهای لازم دیگر جهت واردات قبل از ورود کالا از سازمان‌ها و نهادهای ذی‌ربط (ارگان‌هایی مثل بهداشت، كانون پرورش كودكان و …)

مرحله بیستم: پرداخت پیش‌پرداخت طبق توافق قبلی T/T یا L/C یا D/P یا سایر ترم‌ها (این موارد در مقاله‌ای جداگانه به‌صورت مفصل توضیح داده می‌شود.)

مرحله بیست و یکم: پیگیری و رصد تولید صحیح و به‌موقع کالا

مرحله بیست و دوم: انجام بازرسی قبل از حمل یا كارگو در صورت لزوم

مرحله بیست و سوم: دریافت نمونه کالا بعد از تولید انبوه و قبل از حمل (در صورت لزوم)

مرحله بیست و چهارم: هماهنگی جهت حمل کالا (در صورت خرید کالا با ترم‌هایی به‌غیراز ترم‌هایی که حمل کالا به عهده فروشنده است).

مرحله بیست و پنجم: کنترل پیش‌نویس اسناد حمل

مرحله بیست و ششم: پرداخت مبلغ بالانس کالا با ترم توافق شده در روش T/T

مرحله بیست و هفتم: دریافت اصل اسناد حمل از فروشنده

مرحله بیست و هشتم: پیگیری رسیدن کالا به گمرکات و دریافت اسناد کشتیرانی و سایر اسناد.

مرحله بیست و نهم: دریافت اسناد تأمین ارز

مرحله سی‌ام: دریافت اسناد بازرسی (در صورت لزوم)

مرحله سی و یکم: دریافت مجوزهای لازم از سازمان‌های ذی‌ربط که پس از ورود کالا باید دریافت گردد. (باید قبل از انجام واردات مراحل اداری آن‌ها را انجام داده باشید)

مرحله سی و دوم: ترانزیت کالا به سایر گمرکات در صورت نیاز

مرحله سی و سوم: ارائه مدارک و توضیحات کامل به ترخیص‌کار جهت انجام امور ترخیص کالا

مرحله سی و چهارم: پرداخت حقوق و عوارض گمرکی و سایر هزینه‌های مرتبط با ترخیص کالا (تعرفه گمرکی)

مرحله سی و پنجم: دموراژ كالا و پرداخت قبض انبار برای خروج از گمرک

مرحله سی و ششم: صدور قبض انبار بعد از مراحل كامل ترخیص و برگ سبز

مرحله سی و هفتم: حمل به شهر و انبار موردنظر

پایان

بخشی از شرایط و مقررات حمل وگمرک ایران

مهمترین ممنوعات پستی در ایران شامل موارد زیر می باشد:

۱.اشیاء عتیقه، کتب خطی، آثار هنری اصیل، و انواع سکه و سنگ‌های گران‌بها
۲.طلا، نقره جات، طلا سفید، جواهرات و سایر اشیا ی قیمتی
۳. هرگونه اسكناس و مسکوکات
۴. هرگونه نمونه های انسانی یا حیوانی از قبیل خون، پوست و…
۵.قراردادن حیوانات زنده در تمام انواع مرسولات ممنوع است.
۶.جوهر خشک یا محلول و رنگهای خشک یا مایعی که جوهر در داخل آنها باشد.
۷.کالاهایی که خرید و فروش آنها را شروع مقدس اسلام حرام نموده است.
۸.اقلام غیراخلاقی یا منافی عفت
۹.اقلامی که واردات یا داد و ستد آنها در کشور مقصد ممنوع است.
۱۰.وسایل قمار و مشروبات الکلی، مواد مخدر و روان گردان
۱۱.مواد منفجره، قابل اشتعال و مواد رادیواکتیو و یا انواع اسیدهای کانی، اسیدنیتریک،جوهر نمکف آمونیاک و…
۱۲.انواع ترشیجات دارای سرکه، آبلیمو،آب غوره
۱۳.انواع باطری خشک
۱۴.انواع باطری اتومبیل و موتور سیکلت دارای آب اسید
۱۵.انواع مواد غذایی منجمد و خشک(ماهی، مرغ، گوشت و امثالهم)
۱۶.انواع حشره کش ها
۱۷.کپسول های شیمیایی سمی، غیرسمی و هوشبر اعم از ازمایشگاهی یا جنگی و کپسول اکسیژن
۱۸.یخ خشک
۱۹.کبریت، فندک و امثالهم
۲۰.انواع سلاح های سرد و گرم
۲۱.انواع کنسرو، کمپوت و انواع آن.
۲۲.انواع تجهیزات نظامی همانند گاز اشک آور، گازهای بیهوشی، شوکر و باتوم و…
۲۳.نرم افزارهای فیلتر شکن و تجهیزات ماهواره
۲۴.انواع داروهای چاقی و لاغری و داروهای جنسی

لیست کالاهایی که ارسال آنها طبق قوانین پستی نیازمند به مجوز می باشد به شرح ذیل است:

۱.ارسال نمونه بذر صرفاً با همراه داشتن مجوز از وزارت بهداشت مجاز می باشد.
۲.ارسال كلیه سازها و ادوات موسیقی با همراه داشتن مجوز وزارت ارشاد اسلامی مجاز می باشد.
۳.پذیرفتن کالاهای اساسی مانند دارو تنها از شرکتهای داروسازی مجاز می باشد.
۴.پذیرفتن نمونه چای و قهوه تنها از افراد حقوقی (شرکت ها) مجازمی باشد.
۵.پذیرفتن تمامی مایعات و پودرها (به استثناء موارد ممنوعه) تنها از افراد حقوقی مجاز بوده و داشتن MSDS الزامی است.
۶.پذیرفتن سبزیجات خشک ملزم به داشتن MSDS می باشد.

گواهی مبدا چیست؟

گواهی مبدا چیست؟ از اسناد مورد نیاز گمرک

گواهی مبدا سند مشخص کننده مبدا کالا است که در آن منبع موثق یا شخصی که اختیار صدور آن را دارد، ارتباط کالای موضوع گواهی مبدا را به کشورهای خاص تصدیق می کند.

کشور مبدا بر طبق ظوابطی که به منظور اجرای تعرفه گمرکی از لحاظ شرایط کلی یا هر اقدام دیگری که برای مبادله کالا وضع می کنند، کشوری است که کالا در آنجا تولید، ساخته یا پردازش شده باشد.

خریدار که فرسنگ ها با فروشنده فاصله دارد، هرگاه در مورد ” کشور مبدا ” و کیفیت و مشخصات کالا بخواهد اطمینان حاصل کند، ترجیحا به گواهی مبدا که تحت ضوابطی خاص و با رعایت قواعد و اصولی که حاکم بر تعیین مبدا صحیح کالا است و توسط اشخاص ذی صلاح صادر و تصدیق می شود، بیش از هر چیزی بها می دهد.

همچنین مقامات کشور مقصد نظیر بانکها، وزارتخانه های صنعتی، کشاورزی، بهداری، دانشگاهی، مراکز تحقیقاتی و پژوهشی و غیره هر کدام می توانند در رابطه با مبدا خاص مورد نظر، ارائه گواهی مبدا را خواستار شوند. در این میان طبق معمول و بیش از همه گمرک و در مواردی وزارتخانه های صنعتی و بانک ها به گواهی مبدا و ارائه آن توسط وارد کننده اهمیت می دهند و برای سازمانهای مذکور ( از لحاظ کیفیت، تعرفه های ترجیحی، قراردادهای تهاتری و پایاپای و علائم تجاری و ممنوعیت ها و محدودیت ها به اعتبار کشور مبدا ) حائز اهمیت است.

تعرفه های ترجیحی به دلیل تفاوت در میزان حقوق گمرکی و عوارض ورودی نسبت به واردات کالای مشابه با تعرفه یکسان برای کشور ذی نفع نسبت به سایر کشورها که مشمول ترجیحات خارج هستند، امتیازی برای کشور صادر کننده کالا محسوب می شود و در عین حال متضمن توسعه صادرات و شکوفایی اقتصاد آن کشور با کشورهایی است که احتیاج به حمایت هایی از این دست دارند و اگر مورد حمایت کشورهای پیشرفته صنعتی قرار نگیرند قادر به صدور کالای خود به خارج از مرزهای قلمرو گمرکی نیستند، البته این نکته در قالب موافقتنامه های چند جانبه و تحت عنوان حمایت کشورهای پیشرفته از کشورهای در حال توسعه صادق است، اما شکل دیگر این مزایا زمانی است که موضوع مبادلات پایاپای بین دو یا سه گروه از کشورها و تقریبا در شرایط مساوی از لحاظ صنعت، اقتصاد برقرار شده و ترجیحاتی برای یکدیگر نسبت به دیگر کشورهای غیر عضو قائل شوند. در این صورت نیز شناخت کشور مبدا حائز اهمیت خواهد بود زیرا در صورت فقدان گواهی مبدا استفاده از این ترجیحات میسر نخواهد شد.

مراجع صادر کننده گواهی مبدا

مراجع صادر کننده گواهی مبدا اتاق های بازرگانی صنایع و معادن هستند و در مناطق آزاد، سازمان منطقه آزاد اقدام به صدور گواهی مبدا می کند. صدور گواهی مجدد منوط به این است که صادر کننده در نامه ای به اتاق بازرگانی اعلام کند گواهی مبدا مفقود شده و ضمن آن مسئولیت های احتمالی ناشی از گواهی مبدا گم شده را پذیرا شود و درخواست صدور مجدد آن را بنماید.

۷ نکته مهم افزایش سود در واردات.TNTایرانآموزش ترخیص کالااستخدام ترخیص کار گمرکایرانtntایران تجارتبار هواییبار هوایی از چینبارنامه هوایی. بدون کارت بازرگانیبنادر ایرانبهترین شرکت حمل و نقل کالا از چینبهترین شرکت حمل و نقل بین المللیبورس کالای ایرانبیمه حمل بار داخلیپستپست بین شهریپست بین شهری تیپاکسپست بین شهری یارباکسپست سریعپست سریع هواییتاجران ترخیصتایی چین . ترخیص خودروترخیص سریعترخیص کارترخیص کار اکسپرس و کارگوبار هواییترخیص کار فرودگاه امامترخیص کار کیستترخیص کار گمرکترخیص کار گمرک بندر عباسترخیص کار گمرک بوشهرترخیص کار بندرامامترخیص کار بندر عباسترخیص کالا از گمرک کیشترخیص کار گمرک ایرانترخیص کالاترخیص کالا PDE . ترخیص کالا از چینترخیص کالا از گمرک بازرگانترخیص کالا از گمرک چینترخیص کالا به انگلیسیترخیص کالا به زبان انگلیسیترخیص کالا چیستترخیص کالا در ترکیهترخیصکارچگونه شرکت ترخیص کالا بزنیمحق العملکاری گمرکحمل از اماراتحمل اکسپرسحمل بار از اماراتحمل بار از تهرانحمل بار از چینحمل بار از دبیحمل بار از شانگهایحمل بار از شنجنحمل بار از شنزنحمل بار از گوانجوحمل بار اینترنتیحمل بار به تهرانحمل بار شنزنحمل بار شهرستانحمل بار هواییحمل بار هوایی ازهنگ کنگحمل بار هوشمندحمل بین شهری یارباکسحمل دریاییحمل کارگوحمل هواییحمل هوایی از چینحمل و نقلحمل و نقل آنلاین یارباکسحمل و نقل بار از چینحمل و نقل بار از دبیحمل و نقل بار بین المللی تورنتوحمل و نقل بین المللی به گرجستانحمل و نقل بین المللی تهرانحمل و نقل بین المللیحمل و نقل بین المللی جاده ایحمل و نقل بین المللی چیستحمل و نقل بین المللی خلیج فارسحمل و نقل بین المللی زمینیحمل و نقل و بین المللی زنجیرهحمل و نقل بین شهریحمل و نقل بین شهری یارباکسحمل و نقل داخلیحمل و نقل سریع بین شهریحمل و نقل هواییحمل و نقل هوشمند شهریدکتر سیدمیررزومه شرکت ترخیص کالارویا رضاییرویا رضایی کارگزار رسمی گمرک ایرانرویه های گمرکیسامانه ترخیص کالاسایت گمرک ایرانشرایط وارداتشرکت پستشرکت حمل و نقل سریعشرکت حمل و نقلشرکت حمل و نقل بار هوایی EDLشرکت حمل و نقل بین المللیشرکتهای ترخیص کار گمرکشرکتهای حمل و نقل هواییشناسه ملی شرکتهای حمل و نقل هواییصادرات امریکاصادرات ایرانصادرات نفت ایرانفرواردر و کریر کالاقوانین گمرک ایرانکارت بازرگانیترخی کالاکارگزار گمرککارگزار گمرکیکارگوکالای چینیکالای وارداتیکانتینرکلوپاژگمرک امانات پستیگمرک ایرانگمرک ترکیهماهان ایر چینمحاسبه هزینه های گمرکیمراحل ترخیص کالامراحل صادرات کالا از ایرانمراحل واردات از شناسایی تا ترخیص کالانیاز به ترخیص کارگمرکهدایای تبلیغاتیهلدینگ بازرگانی حمل و نقل و ترخیص گمرکیهواپیمایی کشوریواردات خودروهای دست دومواردات ماینرواردات ماینر قانونیوظایف ترخیص کار گمرککشتیهواپیماتضمین

                  درباره هلدینگ گلدن رود گروه هلدینگ گلدن رود بعنوان یک سازمان جهانی و با هدف ایجاد ارزش برای مشتریان خود با استفاده از مدیریت مبتنی بر احترام به انسانها در سال 1390 در ایران تاسیس شد. این هلدینگ هم اکنون در زمینه های متنوعی همچون خرید خارجی- ترانسفر مالی- حمل و نقل بین الملل- ترخیص گمرکی کالا- صادرات و واردات- تجهیزات پزشکی و تحقیق و توسعه بازار ، با تعداد زیادی از همکاران هلدینگ در بیش از 15 کشور جهان فعال می باشد. با استفاده از تکنولوژیهای پیشرفته و همچنین نو آوریهای گسترده در خدمات متنوع، هلدینگ گلدن رود از برترین شرکتهای فعال در زمینه خدمات بازرگانی و حمل و ترخیص می باشد. امروزه کلـیـه کارخانه ها، تولیـدی ها، واردکنندگان و صادرکنندگان با توجـه به حـجـم گسترده و بالایی که در رابطه با بخش بازرگانی خارجی دارند ترجیح میدهند که امور خرید و حمل و گمرکی خود را به سازمانهای مستقل واگذار نمایند که گروه هولدینگ گلدن رود با داشتن کادری مجرب و قوی در انجام تشریفات گمرکی از گمرکات شهید رجایی, بوشهر و شهید باهنر بندر عباس و شهریار تهران و فرودگاه امام خمینی(ره) و سایر گمرکات در امور ترخیص ماشین آلات صنعتی، مواد اولیه ، قطعات ماشین آلات کارخانجات، قطعات و لوازم نیروگاهها، اقلام و تجهیزات شبکه و کامپیوتر و مخابراتی، قطعات انواع خودروهای سواری و کامیون، پی وی سی ، لوازم و تجهیزات پزشکی و آزمایشگاهی، خط تولید كارخانه ، ماشین آلات چاپ ، ابزارآلات ، جي پي اس ،تخم ماهي پرورشی ،لوازم منزل و آشپزخانه ، كاغذ، دستگاه های ابزار دقیق و سایر نیازهای کشور فعال بوده و نیازهای مشتریان خود را با صداقت و حفظ حقوق مشتریان در سریعترین زمان با ارزانترین قیمت کارگزاری نموده و با این هدف جدید ترین قوانین و روشها و متد روز دنیا را فراگرفته ایم . نشانی دفتر مرکزی : تهران- فلکه دوم صادقیه- نرسیده به مرزداران- برج نگین رضا- طبقه 18 جنوبی واحد 1804 تلفن: 44051434-44051460
مشاوره فوری حمل و ترخیص